Dimensiunea sociala, morala si politica a contraceptiei

Sursa: Liberté Politique, 21 mai 2010

Un schimb de pareri interesant despre dimensiunea contraceptiei in societate a avut loc intre Pierre-Olivier Arduin si Jacques Suaudeau, directorul stiintific al Academiei Pontificale pentru Viata. Interviul a fost publicat in Liberté politique si redam mai jos cateva extrase.

Dezvoltarea contraceptiei n-a urmat regulilor obisnuite etice si ale bunelor practici din cercetarea biologica si farmacologica. Ea s-a facut sub presiune exterioara, straina de biologie, si a fost facuta la ordinele ideologice, exercitate de catre Planned Parenthood Federation of America si de directoarea acesteia Margaret Sanger. Rasista, feminista, eugenista negativa, partizana a sterilizarilor obligatorii si a eutanasiei, dna Sanger se arata la fel de dispretuitoare fata de saraci si fata de rasele inferioare. Ideologia sa nu a fost, in cele din urma, prea departe de cea a eugenismului politic, pus in practica de catre nazisti (…).

Daca e sa spunem adevarul, mentalitatea contraceptiva si mentalitatea abortiva nu sunt asa de departe una de alta, prima pregatind terenul pentru cea de-a doua. Drept pentru care este clar ca, din simplul motiv al onestitatii intelectuale si al respectului pentru persoane, efectele abortive ale contraceptivelor orale ar trebui aduse la cunostinta opiniei publice (…).

Aceasta evaluare arata ca datoria morala a medicilor, educatorilor si marturisitorilor este de a aduce la cunostinta credinciosilor si a tuturor oamenilor de buna-credinta gravitatea contraceptiei de urgenta, denuntand acrobatiile semantice, ce au facut posibila acceptarea pilulei de-a doua zi in parlamentele nationale.

Aceeasi gravitate morala a administrarii contraceptiei de urgenta arata ca medicii, care prescriu pilula „de-a doua zi” sau profesionistii din domeniul sanatatii, care o ofera femielor, coopereaza direct cu raul interceptiei, adica al avortului. Prin urmare, este de datoria lor sa obiecteze in cunostinta de cauza fata de prescrierea si distributia de substante interceptive (abortive).

Dreptul la o astfel de obiectie de constiinta ar trebui sa fie recunoscut de catre guvern in mod explicit, daca acest guvern mai este inca sensibil la drepturile omului si la respectul pentru constiintele implicate. Istoria Frantei din ultimele decenii arata, din pacate, un decalaj mare intre proclamarea ad extra a Frantei ca „tara a drepturilor omului” si abordarea ad intra a acestor drepturi.”

Contraceptia © Asociatia Provita Media

About Post Author

Varia

Leave a Reply