Autor: Stefano Gennarini, J.D. , Sursa: C-Fam, 9 martie 2018
Angajați ai ONU au făcut declarații îndrăznețe cu privire la eficacitatea ultimelor eforturi de a iniția copiii lumii în „misterele” sexului, deși programul lor controversat de educație sexuală a fost respins de Adunarea Generală a ONU.
„Educația sexuală nu se poate face doar o singură dată. Trebuie să înceapă devreme și să continue pe tot parcursul ciclului educațional. Are de a face cu comportamentul, consimțământul, cum vrei să faci sex și cu cine”, a declarat Christopher Castle, șeful Secției pentru Sănătate și Educație al UNESCO, în cadrul unui eveniment de la Consiliul Populației din New York.
Castle a făcut glume despre prezentarea ghidului actualizat al Agenției de Educație a ONU despre educația sexualității la 40 de state membre ale ONU, în ziua precedentă. El a spus că educația sexuală cuprinzătoare rămâne pentru mulți o chestiune a „butonului roșu”, și, în general, a fost încurajat să continue.
„În trecut, eram noi, cei cărora ne păsa de sănătatea sexuală și reproductivă și de drepturi, care reacționam la acțiunile forțelor conservatoare. Acum văd răspunsuri mai echilibrate în ceea ce privește modul în care statele membre se încadrează în acest sens”, a afirmat angajatul UNESCO.
Zona educației sexuale cuprinzătoare abordate de el implică, în mod previzibil, un amestec de argumente, unele incluse în țările social conservatoare, altele, progresiștilor sociali.
El a preamărit „virtuțile” educației cuprinzătoare a sexualității, deoarece „cresc cunoștințele”.
„Noi încercăm nu doar să vorbim despre riscurile sexului, ci să prezentăm sexualitatea printr-o abordare pozitivă”, a explicat el.
Oficialul UNESCO a negat că acest tip de educație sexuală ar duce la creșterea activității sexuale și la asumarea de riscuri, spunând că aceasta este o „percepție greșită”. În același timp, a recunoscut că „există provocări în măsurarea impactului educației sexuale cuprinzătoare”. De fapt, ghidul UNESCO arată că mai puțin de jumătate din programele de educație sexuală prezintă rezultate pozitive în debutul sexual întârziat, fidelitate și utilizarea corectă a prezervativelor.
În ciuda lipsei de dovezi că educația sexuală cuprinzătoare funcționează, Castle a insistat asupra faptului că „programele trebuie să fie implementate cu fidelitate” și „furnizate pe deplin conform destinației” pentru a obține rezultate.
Având în vedere creșterea absorbției lor în întreaga lume, el a spus: „Aceste programe ar putea fi numite diferit, «educație pentru sănătatea familiei», «educație pentru abilitățile de viață», «educație sexuală și reproductivă». Nu este important. Ceea ce ne pasă este conținutul”.
Castle părea îngrijorat de faptul că programul va fi diluat, deoarece este tradus în diferite contexte naționale. Cu toate acestea, el a pledat pentru integrarea educației sexualității în programele de sănătate, în oricât de multe țări progresiste, din punct de vedere social ce finanțează UNESCO, care doresc acest lucru.
„Nu putem oferi doar cunoștințe, fără a avea la dispoziție servicii de sănătate sexuală și reproductivă prietenoase tinerilor. Vom crea cerere, oferind educație sexuală cuprinzătoare. Deci, aceste servicii trebuie să fie disponibile”, a explicat el. El a indicat obiectivul 4.7 al Agendei 2030, asupra căruia progresul va fi măsurat printr-un indicator privind educația sexuală cuprinzătoare.
Castle s-a prezentat ca fiind un fost absolvent al [cursurilor] Consiliului Populației, înainte de a se alătura UNESCO. Nicole Haberland, care lucrează la educația sexuală pentru Consiliul Populației, și-a exprimat recunoștința față de Castle.
„Anxietatea din jurul sexului este largă și profundă. Programul ajută la evidențierea documentelor ONU. El convinge oamenii că nu duce la mai mult sex și mai periculos”, a spus ea.
Castle a spus că îndrumarea UNESCO nu este un curriculum. El a recomandat, printre altele, curriculumul „It’s All One” al Consiliului Populației. Atât Castle, cât și Haberland au descris ghidul actualizat al UNESCO ca un efort de aliniere la „It’s All One”.