Un articol foarte interesant, intitulat „Virusul Papiloma si educatia religioasa din scolile noastre”, scris de parintele profesor Vasile Raduca, vine sa demonstreze inca o data absurditatea campaniei de vaccinare a elevelor de clasa a IV-a si a V-a, impotriva HPV, inceputa in anul trecut de Ministerul Sanatatii. Din fericire, campania a sfarsit in chip rusinos, cum era de asteptat. O idee foarte importanta pe care o subliniaza parintele profesor este ca nu putem „trata cu superficialitate si desconsiderare functia prin care se transmite cea mai elaborata forma a existentei, viata”. Ideea de aici este importanta si da raspuns tuturor argumentelor, aparute imediat dupa 1989, care pledau pentru introducerea „educatiei sexuale” in scoli, pe motiv ca copiii nostri ar fi lipsiti de informatii privind sexualitatea. Dupa introducerea, in 2004, a programului „Educatia pentru sanatate” in scoli, proiectele de prezentare a sexualitatii in clasa au fost din ce in ce mai laxe si mai prapastioase. In 2006, elevilor de clasa a VI-a li se explica ce inseamna actul sexual. Iar la clasa a VIII-a deja, li se imparteau prezervative de catre diverse ONG-uri, care au drept scop promovarea contraceptiei si care nu se sfiesc sa proclame ca tinerii trebuie sa fie dezinhibati in totate privintele, in special, in ceea ce priveste sexualitatea. Initiatorii programului „Educatia pentru sanatate” nu s-au bazat atat pe studii si cercetari romanesti in domeniu, cum era normal, care sa tina cont de conditiile culturale si educationale de la noi. Ei s-au multumit sa implanteze direct proiecte venite din strainatate. Curios este ca nimeni nu si-a pus intrebarea daca aceste proiecte au dat roade sau nu in strainatate. Se putea afla cu mare usurinta, de exemplu, ca Marea Britanie, tara unde fetelor li se distribuie contraceptive hormonale de la 13-14 ani, fara informarea parintilor, are rata cea mai mare din Europa in ceea ce priveste sarcinile la adolescente.
Dat fiind importanta functiei sexuale, avand in vedere ca prin ea ia nastere viata, sexualitatea nu poate fi inteleasa in deplinatatea ei decat in plan spiritual. A o separa de spiritualitate este totuna cu abordarea ei in chip distorsionat. De aceea este bine ca subiectul sa fie abordat in cadrul orelor de Religie. Parintele profesor concluzioneaza: „Este nevoie sa redescoperim semnificatia profunda a tuturor functiilor organismului nostru si a adevaratelor necesitati ale acestuia, in lumina Revelatiei. Acesta este inca unul dintre motivele pentru care Religia trebuie sa ramana obiect de educatie in scoala, mai ales in anii terminali ai perioadei preuniversitare. Nu trebuie sa-i rapim copilului copilaria, traumatizandu-l cu explicatii pentru care nu este pregatit din punct de vedere al maturizarii psihice sa le primeasca (la varsta la care se preconizeaza vaccinarea)”. (Ziarul Lumina, 25 septembrie 2009)