Trei conditii prealabile in dezbaterile privind revizuirea Legii bioetice din Franta

In revista Famille Chrétienne, Jean-Marie Le Méné, presedintele Fundatiei „Jérôme Lejeune”, aminteste ca revizuirea Legii bioeticii cere, din partea catolicilor, trei conditii prealabile in aceste dezbateri.

In primul rand, este vorba de unitate. Biserica Catolica a afirmat, pe de o parte „ca stiinta este libera, dar ea nu ar trebui sa se intoarca impotriva omului”.  De asemenea, Biserica sustine ca „omul incepe la inceputul vietii sale si sfarseste la sfarsitul vietii”.  Prin urmare, „daca tehnostiinta atenteaza la viata si demnitatea omului, din primele sale momente si pana la ultima suflare, ea nu este un bine pentru om”. De exemplu, congelarea embrionilor nu este bine pentru om. Trebuie deci sa cadem de acord asupra acestor fundamente, „care nu sunt resorturile credintei, ci ale onestitatii”. In al doilea rand, e importanta metoda. Jean-Marie Le Méné aminteste ca raspunsurile la intrebarile care ating viata si moartea omului constituie resorturile principiului. Prin urmare, „respectarea vietii copilului nenascut, mai ales atunci cand acesta este bolnav sau handicapat, nu poate fi negociata niciodata”. In al treilea rand, este important curajul. Le Méné sustine ca „96% din copiii depistati cu trisomie in Franta sunt avortati, eventual, pana la 9 luni de gestatie, in deplina concordanta cu Legea bioeticii din 1994 si 2004”. El se intreaba care este fundamentul acestei politici de eradicare si de aversiune fata de oamenii cu trisomie, atitudine pe care Le Méné nu se teme sa o numeasca „eugenie”. Mijloacele pe care le folosesc catolicii ar trebui sa fie la inaltimea mizei. „Vom avea noi oare curajul sa ne folosim de ele de aceasta data?”,  se intreaba presedintele Fundatiei „Jérôme Lejeune”. (Famille Chrétienne, 7-13 februarie 2009)

About Post Author

Varia

Leave a Reply