De ce sa alegem viata

sau raspunsuri proviata la 39 de argumente pro-avort

 Autor: Randy Alcorn

Sursa: Eternal Perspective Ministries,  www.epm.org

 Traducere si adaptare: Asociatia Provita Media cu acordul Eternal Perspective Ministries.

PARTEA I:

 ARGUMENTE REFERITOARE LA VIATA, UMANITATEA SI PERSONALITATEA UMANA

 „Nu sunt sigur cand incepe viata umana; este o intrebare religioasa, al carei raspuns nu poate fi dat de stiinta.”

1a. Daca exista vreo indoiala cu privire la aparitia vietii umane, beneficiul de pe urma acestei indoieli nu ar trebui sa fie decat pastrarea vietii.

1b. Manualele de medicina si lucrarile stiintifice de referinta sunt de acord ca viata incepe la conceptie.

1c. Anumiti oameni de stiinta si medici recunoscuti pe plan mondial au depus marturie in cadrul unei comisii a Congresului SUA ca viata umana incepe la conceptie.

1d. Multi oameni de stiinta si medici notorii au confirmat cu aceeasi fermitate ca viata umana incepe la conceptie.

1e. Posibilitatea clonarii umane nu discrediteaza ideea ca toate fiintele umane concepute in mod conventional isi incep viata la conceptie.

  1. „Fatul este doar o parte a organismului femeii, ca si bila sau apendicele. Nu poti lua in serios faptul ca un embrion uman este o persoana reala.”

2a. O parte a organismului sau este recunoscuta dupa codul genetic comun pe care il imparte cu restul organismului; codul genetic al copilului nenascut difera de cel al mamei.

2b. Copilul poate muri in pantecele mamei, iar mama poate trai; sau mama poate muri si copilul poate supravietui, ceea ce demonstreaza ca sunt doua persoane diferite.

2c. Copilul nenascut joaca un rol activ in propria sa dezvoltare, controland cursul sarcinii si timpul nasterii.

2d. A fi in interiorul cuiva, nu este acelasi lucru cu a fi parte a ceva.

2e. Fiintele umane nu ar trebui discriminate din cauza locului unde traiesc.

2f. Exista motive stiintifice substantiale de a crede ca embrionii congelati sunt fiinte umane si trebuie sa li se acorde aceleasi drepturi ca si celor in varsta, copiilor mai mari sau persoanelor vulnerabile. 

  1. „Sarcina este un embrion sau un fat – adica o aglomerare de tesut, un produs de conceptie – nu un copil. Avortul inseamna terminarea unei sarcini nu uciderea unui copil.”

3a. La fel ca si cuvintele „bebelus” sau „adolescent”, termenii de „embrion” si „fat” se refera la fiinta umana in diverse stadii de dezvoltare.

3b. Semantica afecteaza perceptiile, dar nu schimba realitatea; un copil este un copil, nu are importanta cum il numim noi.

3c. Din momentul conceptiei, copilul nenascut nu este o fiinta simpla, ci una foarte complexa.

3d. Inainte de primul trimestru, copilul nenascut are deja toate organele pe care le va avea si mai tarziu.

3e. Fiecare avort, opreste o inima sa bata si pune capat undelor perceptibile ale creierului.

3f. Chiar si in avorturile chirurgicale efectuate cel mai devreme cu putinta, copilul nenascut este uman in aparenta.

3g. Chiar daca copilul nenascut nu este inca uman in aparenta, el este ceea ce este – o fiinta umana.

3h. Nu conteaza cat de neutru suna sintagma „terminarea unei sarcini”, ea inseamna curmarea unei vieti.

  1. „Fatul poate fi viu, dar la fel sunt ovulul si sperma. Fatul este o fiinta umana potentiala, nu una reala; e schita, nu casa insasi; e ghinda, nu stejarul.”

4a. Ovulul si sperma reprezinta fiecare un produs al unui alt organism; spre deosebire de ovulul fertilizat, nici unul dintre ele nu reprezinta o entitate independenta.

4b. Ramasitele fizice ale unui avort arata sfarsitul nu al unei vieti potentiale, ci al unei vieti reale.

4c. Ceva neuman nu se poate transforma deodata in ceva uman, care este mai mare si mai in varsta; ceea ce este uman, este uman de la bun inceput.

4d. Compararea copiilor nenascuti cu ghindele si stejarii inseamna dezumanizarea lor si provocarea unei confuzii.

4e.Chiar daca analogia ar fi valabila, din punct de vedere stiintific, ghinda este pur si simplu un stejarel in miniatura, la fel cum fatul este un adult in miniatura.

  1. „Nenascutul nu este o persoana, are o viata fara sens. Are doar cativa centimetri si nici macar nu gandeste. E ceva mai avansat decat un animal si, oricum, cine ar spune ca oamenii au un drept mai mare de a trai decat animalele?”

5a. Statutul de persoana este definit prin apartenenta persoanei la specia umana, nu in dependenta de un anumit stadiu de dezvoltare din cadrul acestei specii.

5b. Statutul de persoana nu inseamna marimea, deprinderile sau nivelul de inteligenta al persoanei.

5c. Statutul copilului nenascut trebuie determinat pe o baza obiectiva nu de definitii subiective ale persoanei sau care servesc propriilor noastre interese.

5d. Este un fapt stiintific ca procesele de gandire se afla in dezvoltare la copiii nenascuti.

5e. Daca valoarea unui copil nenascut poate fi comparabila cu cea a unui animal, nimic nu ne-ar putea impiedica sa comparam valoarea unui adult cu cea a unui animal.

5f. Chiar daca cineva crede ca oamenii nu sunt mai buni decat animalele, de ce s-ar ingrozi la omorarea unui mic animal si ar recomanda uciderea copiilor nenascuti?

5g. Este periculos ca oamenii care detin puterea sa fie liberi sa decida daca viata celorlalti, fara putere, are sens.

5h. Argumentele impotriva statutului de persoana a nenascutului sunt ascunse in rationalizare si negare.

  1. „Un fat nu este o persoana pana la implantare sau pana in momentul in care misca, sau cand respira pentru prima data. Atunci isi dovedeste viabilitatea”.

6a. Implantarea reprezinta o conditie a statutului de persoana numai daca localizarea, nutritia si interactiunea noastra cu altii ne face umani.

6b. Miscarile copilului nenascut reprezinta o conditie a statutului de persoana a acestuia numai daca realitatea sau valoarea cuiva depind de faptul ca au fost observate de ceilalti.

6c. Viabilitatea este un concept arbitrar. De ce nu am asocia atunci statutul de persoana cu bataia inimii, undele creierului sau cu orice altceva?

6d. Punctul de vedere asupra viabilitatii se schimba deoarece ea depinde de tehnologie, nu de copilul nenascut in sine. In final, copiii pot fi viabili chiar din momentul conceptiei.

6e. Intr-un sens mai larg, multi oameni nascuti  nu sunt viabili deoarece sunt incapabili sa supravietuiasca fara a depinde de ceilalti.

6f. „Respiratia” copilului, inspirarea de oxigen incepe cu mult inaintea nasterii.

6g. Neajutorarea sau dependenta cuiva ar trebui sa ne determine sa-l protejam, nu sa-l distrugem.

  1. „Evident ca viata incepe la nastere. De aceea ne serbam ziua de nastere si nu ziua conceptiei si atunci de ce nu exista funeralii, in cazul pierderilor de sarcina?

7a. Recunoasterea zilei de nastere de catre oameni este culturala, nu stiintifica.

7b. Unii oamenii obisnuiesc sa-si inmormanteze copiii din sarcinile pierdute.

7c. Funeraliile reprezinta o exprimare a atasarii subiective a noastre de cei care au murit, nu o masura a valorii lor adevarate.

7d. Nimic din ceea ce are un copil dupa nastere nu-l face mai deosebit de cum arata el inainte de nastere.

  1. „Nimeni nu poate sti cu adevarat ca viata umana incepe inainte de nastere”.

8a. Copiii stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8b. Femeile insarcinate stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8c. Medicii stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8d. Medicii de avorturi stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8e. Feministele stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8f. Societatea stie ca viata umana incepe inainte de nastere.

8g. Mass-media stie ca viata umana incepe inainte de nastere.

8h. Cei care sunt „pentru alegere”(pro-choice) stiu ca viata umana incepe inainte de nastere.

8i. Daca nu putem sti ca viata umana incepe inainte de nastere, cum putem sti ca ea incepe la nastere sau mai tarziu?

PARTEA II:

 ARGUMENTE REFERITOARE LA DREPTURI SI LEGITIMITATE

 9.„Chiar daca copiii nenascuti sunt fiinte umane, ei au mai putine drepturi decat femeia. Nimeni nu se asteapta ca o femeie sa-si doneze organismul ca sa serveasca drept sistem de intretinere a vietii altuia”.

9a. Odata ce recunoastem ca bebelusii nenascuti sunt fiinte umane, ar trebui sa punem problema dreptului lor la viata.

9b. Dreptul la viata nu creste o data cu varsta sau cu marimea omului, altfel, bebelusii si adolescentii ar avea mai putin dreptul la viata fata de adulti.

9c. Comparatia intre drepturile copilului si drepturile mamei este inegala.  In cazul avortului se pune problema modului de viata al mamei in contrast cu viata bebelusului.

9d. Este rezonabil ca o societate sa accepte ca un adult sa traiasca cu o inconvenienta temporara, daca singura alternativa este omorarea unui copil.

  1. „Fiecare persoana are dreptul sa aleaga. Nu ar fi corect sa restrictionezi alegerea femeii, interzicandu-i avortul”.

10a. Orice societate civilizata limiteaza libertatea persoanei de a alege, oricand aceasta alegere face rau unei persoane inocente.

10b. „Libertatea de a alege” este o expresie prea vaga pentru o discutie serioasa; trebuie sa intrebam mereu „libertatea de a alege ce?”

10c. Oamenii care sunt pentru alegerea avortului adesea nu sunt pentru alegere cu privire la alte chestiuni, mai putin importante.

10d. O data ce ai ales avortul, il privezi pe altcineva de a alege o viata intreaga si il impiedici sa-si exercite drepturile sale.

10e. Fiecare este pentru alegere, cand vorbim de a alege inainte de sarcina si dupa nastere.

10f. Aproape toate incalcarile drepturilor omului au fost aparate de pe pozitia dreptului de a alege.

11.„Fiecare femeie trebuie sa-si controleze propriul sau corp. Libertatea reproducerii este un drept fundamental al omului.”

11a. Avortul confirma faptul ca 650.000 de femei, anual, nu isi controleaza propriul corp.

11b. Nu toate lucrurile facute cu propriul corp sunt corecte, si nici nu ar trebui protejate toate in mod legal.

11c. Oamenii pro-vita au fost intotdeauna pentru drepturi reproductive adevarate.

11d. Chiar si cei care sunt pentru alegere trebuie sa recunoasca ca argumentul„dreptului de a-ti controla propriul corp” nu sta in picioare, deoarece copilul nenascut este o fiinta umana.

11e. Adesea „dreptul de a-mi controla propria mea viata” devine un drept de a leza si oprima pe altii in avantajul meu.

11f. Controlul asupra propriului corp il poti exersa ca sa previi sarcina de la inceputul inceputului.

11g. Este degradant pentru organismul femeii si egocentric sa privesti sarcina ca pe o stare „nenaturala”, negativa  si „iesita de sub control”.

  1. „Avortul este o decizie a femeii si a medicului ei si a nimanui altcuiva. Fiecare are dreptul constitutional la intimitate.”

12a. Constitutia nu include dreptul la intimitate.

12b. Intimitatea nu va fi niciodata un drept absolut, ea este intotdeauna dependenta de alte drepturi.

12c. Incurajarea sau asistenta din partea unui medic nu schimba natura, consecintele sau moralitatea avortului.

12d. Tatal copilului este de asemenea responsabil de copil si ar trebui sa-si spuna cuvantul.

12e. Tatal se va confrunta adesea cu o stare de suferinta sau vina, ca rezultat al avortului. Din moment ce viata sa este considerabil afectata de avort, el nu trebuie sa spuna nimic?

  1. „Nu este corect ca femeile nemaritate sa fie nevoite sa se confrunte cu jena unei sarcini sau cu suferinta de a-si da copilul spre adoptie”.

13a. Sarcina nu este un pacat. Societatea nu trebuie sa condamne o femeie nemaritata si sa faca presiuni asupra ei sa faca avort, ci trebuie sa o ajute si sa o sustina ca ea sa nasca.

13b. Alegerea proasta a relatiilor sexuale inainte de casatorie nu este niciodata compensata de alegerea, mult mai degradanta, de a omori o viata umana inocenta.

13c. Circumstantele jenante sau incorecte ale unei persoane nu justifica incalcarea drepturilor altei persoane.

13d. Adoptia reprezinta o alternativa excelenta care evita povara cresterii unui copil, in paralel cu salvarea unei vietii si fericirea unei familii; este tragic ca avortul este ales astfel atat de frecvent ca o alternativa la adoptie.

13e. Argumentul ca adoptia este dureroasa este la fel cu argumentul ca avortul este un rau, caci este in joc viata unui om.

  1. „Dreptul la avort este fundamental pentru eliberarea femeii. Este esential ca acestea sa aiba drepturi egale cu ale barbatilor”.

14a. Feministele au fost, initial, pentru viata, nu pentru alegere.

14b. Unele feministe cunoscute se opun vehement avortului.

14c. Drepturile femeilor nu sunt in mod inerent legate de dreptul la avort.

14d. Premizele de baza ale miscarii pentru dreptul la avort sunt degradante pentru femei.

14e. Multe dintre afirmatiile care fac legatura intre conditia materiala a femeii si avort – pilula si sexul liber – s-au dovedit a fi false.

14f. Unii dintre strategii dreptului la avort presupun o incompetenta a femeii si supun femeile la ignoranta si exploatare.

14g. Avortul a devenit cel mai eficient mijloc de discriminare a femeii conceput vreodata, lipsind omenirea de o multime de copii nedoriti de sex feminin.

  1. „Situatia unor femei nu le lasa acestora nici o sansa decat avortul.”

15a. Spunand „nu le lasa nici o sansa”, inseamna sa fii nu „pentru alegere” ci pentru avort.

15b. Cei care sunt intr-adevar pentru alegere, trebuie sa ofere femeii de unde sa aleaga, si nu doar sansa avortului.

15c. „Avort sau mizerie” este doar o imagine falsa a optiunilor; aceasta impiedica femeile sa caute alternative pozitive si impiedica societatea sa i le ofere.

  1. „Personal, sunt impotriva avortului, dar, totusi, sunt pentru alegere. Este o alternativa legala si nu avem dreptul sa o interzicem cuiva. Fiecare are dreptul sa creada ce vrea si n-ar trebui sa ne impunem parerile noastre altora.”

16a. A fi pentru alegerea avortului inseamna sa fii pentru avort.

16.b Principalul argument de a fi personal impotriva avortului este argumentul care iti cere sa fii impotriva celor care aleg sa faca un avort.

16c. Ceea ce este legal nu este intotdeauna corect.

16d. Cum sa le spunem oamenilor ca sunt total liberi sa creada ca avortul inseamna sa omori un copil, iar ei sa nu fie liberi sa actioneze in conformitate cu ceea ce cred ca este adevarat?

PARTEA III:  

ARGUMENTE PRIVIND CHESTIUNI SOCIALE 

  1. „Fiecare copil trebuie sa fie un copil dorit. Nu este corect sa aduci pe lume un copil care sa nu fie dorit.”

17a. Orice copil este dorit de catre cineva. Nu exista „copii nedoriti”.

17b. Exista o diferenta intre o sarcina nedorita si un copil nedorit.

17c. „Nedorit” nu descrie conditia copilului, ci atitudinea parintilor.

17d. Problema nedorintei este un argument bun pentru a dori copiii, dar un argument slab pentru a-i elimina.

17e. Cel mai nedrept lucru pe care il poti face unui copil „nedorit” este sa-l omori.

  1. „A avea mai multi copii „nedoriti” duce la un abuz mai mare asupra copilului.”

18a. Majoritatea copiilor abuzati au fost doriti de parintii lor.

18b. Abuzul asupra copilului n-a disparut o data cu legalizarea avortului, ci a crescut in mod dramatic.

18c. Daca copiii sunt vazuti a fi drept „buni de aruncat” inainte de nastere, vor fi vazuti la fel si dupa nastere.

18d. Este ilogic sa sustii ca un copil este protejat de abuz prin avort, din moment ce chiar avortul este abuz asupra copilului.

  1. „Restrictionarea avortului ar fi nedreapta pentru cei saraci si minoritari, care au nevoie de el cel mai mult.”

19a. Nu este corect pentru unii oameni sa aiba posibilitati mai mici decat altii sa-i omoare pe cei nevinovati.

19b. Albii si bogatii, nu saracii si minoritatile, sunt inclinati cel mai mult sa faca avorturi nelimitat.

19c. Sustinatorii alegerii doresc ca cei saraci si minoritatile nationale sa faca avort, si se opun ca acestora sa li se explice riscurile avortului si alternativele la avort.

19d. Organizatia de planificare familiala, care este pentru avort, numita Planned Parenthood in SUA, s-a desprins din miscarea eugenica si inclina sa discrimineze minoritatile nationale si pe cei handicapati psihic si fizic.

20. „Avortul ajuta la solutionarea problemei demografice si imbunatateste calitatea vietii”.

20a. Rata natalitatii din America este mai mica in prezent decat necesarul  de a mentine nivelul populatiei.

20b. Declinul dramatic al ratei natalitatii  va avea un efect negativ asupra economiei Americii.

20c. Suprapopularea este frecvent blamata pentru problemele care au alte cauze.

20d. Daca exista o problema demografica ce ameninta standardul nostru de viata, solutia nu este sa ucizi o parte din populatie.

20e. Sterilizarea si avortul ca solutie la suprapopulare ar putea duce eventual la sterilizare si avort obligatorii.

20f. Conceptul de „calitate a vietii” da nastere la un tip de consumabilitate umana care are implicatii sociale greu de imaginat pe termen lung.

  1. „Chiar daca avortul ar deveni ilegal, ar exista multe avorturi”.

21a. Faptul ca actele criminale impotriva celor nevinovati vor avea loc indiferent de lege este un argument slab pentru inexistenta legii.

21b. Legea poate educa si directiona oamenii ca sa aleaga alternativele cele mai bune.

12c. Istoria arata ca legile privind avortul au influentat semnificativ alegerea avortului de catre femei.

  1. „Convingerile religioase impotriva avortului ale unei minoritati n-ar trebui impuse majoritatii”.

22a. Sondajele de opinie (din SUA) au aratat clar ca o majoritate de oameni si nu o minoritate crede ca ar trebui impuse mai multe restrictii asupra avortului.

22b. Incuviintarea de catre unii oameni a legii avortului deriva din ignoranta lor a ceea ce legea inseamna de fapt.

22c. Convingerea ca avortul trebuie limitat este imbratisata de catre o majoritate din fiecare partid politic din SUA.

22d. In 1973, Curtea Suprema a SUA a impus imoralitatea unei minoritati unei tari intregi, ignorand voturile cetatenilor si deciziile legislaturilor statelor americane.

  1. „Pozitia anti-avort este o convingere religioasa care ameninta separarea vitala dintre biserica si stat.” 

23a. Multi oameni nereligiosi cred ca omorarea copiilor prin avort este un lucru injust.

23b. Moralitatea nu poate fi respinsa numai din cauza ca este sustinuta de religie.

23c. America a fost infiintata pe baze morale, dependente de principiile Bibliei  si ale religiei crestine.

23d. Legile care se refera la biserica si stat erau destinate asigurarii libertatii religioase, nu eliberarii de religie.

23e. Influenta tot mai scazuta a religiei  asupra societatii este direct proportionala cu deteriorarea morala, ceea ce ameninta viitorul nostru.

PARTEA IV:  

ARGUMENTE PRIVIND SANATATEA SI SIGURANTA FEMEII 

  1. „Daca avortul devine ilegal, mii de femei vor muri din cauza avorturilor ilegale sau empirice”.

24a. In SUA, inainte de legalizarea avortului, timp de decenii, 90% din avorturi erau facute de catre medici, in cabinetele acestora, nu in locuri obscure.

24b. Nu este adevarat ca zeci de mii de femei au murit din cauza avorturilor ilegale, inaintea legalizarii avorturilor.

24c. Istoria avortului din Polonia infirma faptul ca daca avortul devine ilegal acest lucru ar pune in primejdie sanatatea femeii.

24d. Femeile inca mai mor din cauza avorturilor legale in America.

24e. Daca avorturile devin ilegale, avorturile se vor face in cabinetele medicale, nu in locuri obscure.

24f. Nu trebuie sa legalizam procedurile prin care sunt omorati copiii inocenti numai pentru a face procesul de ucidere mai putin periculos.

24g.Oroarea majora din avortul ilegal este principala oroare din avortul legal.

  1. „Avortul este o procedura medicala sigura, mai sigura decat sarcina dusa la termen si nasterea de copii.” 

25a. Avortul nu este mai sigur decat sarcina dusa la termen si nasterea de copii.

25b. Desi sansele unui avort sigur la o femeie sunt mai mari in prezent, numarul femeilor care sufera este tot mai mare, din cauza cresterii numarului de avorturi.

25c. Chiar daca avortul ar fi mai sigur decat nasterea de copii, ar fi la fel de fatal pentru copilul nevinovat.

25d. Avortul duce la probleme medicale grave.

25e. Avortul creste semnificativ rata cancerului mamar.

25f. Statisticile privind complicatiile avortului si riscurile acestuia sunt adesea subestimate din cauza mijloacelor neadecvate de culegere a datelor.

25g. Riscurile adevarate ale avortului sunt rareori explicate femeilor de catre cei care efectueaza avorturi.

  1. „Avortul este o procedura usoara si fara durere”.

26a. Diverse proceduri de avort sunt adesea dificile si dureroase pentru femei.

26b. Avortul este adesea dificil si dureros pentru tati, bunici si fratii sau surorile copilului avortat.

26c. Avortul este adesea dificil si dureros pentru lucratorii medicali care il fac.

26d. Avortul este dificil si dureros pentru copilul nenascut.

26e. Chiar daca avortul ar fi facut mai usor sau fara dureri pentru toata lumea, acest lucru n-ar schimba nimic din problema cea mai importanta – avortul omoara copiii.

  1. „Avortul usureaza femeia de stres si responsabilitate si, prin urmare, ii amelioreaza starea ei psihica”.

27a. Cercetarile arata efectele psihologice adverse ale avortului asupra femeii.

27b. Organizatiile care ofera terapie post-avort si sprijin femeilor pot depune marturie despre efectele psihologice potential periculoase pentru femei ale avortului.

27c. Rata suicidului este semnificativ mai mare printre femeile care au avut avorturi fata de cele care nu au avut.

27d. Sindromul post-avort este o afectiune psihologica ce poate fi diagnosticata.

27e. Multe studii profesioniste demonstreaza realitatea  consecintelor psihologice adverse ale avortului asupra unui numar mare de femei.

27f. Avortul poate provoca atat afectiuni psihologice pe termen lung, cat si pe termen scurt.

27g. Majoritatea femeilor nu sunt avertizate in privinta avortului si sunt complet nepregatite pentru consecintele psihologice ale avortului.

  1. „Prestatorii de servicii de avort sunt medici respectabili, care lucreaza in interesul superior al femeii”.

28a. Clinicilor de avort (din SUA) nu li se cere mentinerea standardelor inalte de sanatate, siguranta si profesionalism, cerut de obicei spitalelor.

28b. Multe clinici sunt implicate in industria de avort deoarece aici se fac foarte multi bani.

28c. Lucratorii acestor clinici de obicei castiga de pe urma fricii, a durerii si a confuziei cu care manipuleaza femeile sa faca avort.

28d. Lucratorii acestor clinici de obicei induc femeia in eroare si o mint privind  natura si dezvoltarea copiilor lor.

28e. Medicii de avort se angajeaza in actiuni atat de revoltatoare pentru public incat majoritatea mijloacelor de media refuza sa scrie despre ele, chiar citandu-i pe medici.

28f. Medicii de avort, feministele, fostul presedinte al SUA (Bill Clinton) si multi congresmeni au aparat avortul cu nastere partiala (omorarea copilului in timpul nasterii lui), una dintre cele mai oribile atrocitati medicale din istoria omenirii.

28g.Clinicile de avort adesea exploateaza legatura cu feministele, facand sa para ca motivatia lor este sa apere femeia.

28h. Medicii care fac avorturi incalca principiile fundamentale ale profesiunii medicale.

PARTEA V:  

ARGUMENTE PRIVIND CAZURILE GRAVE 

  1. „Ce se intampla daca viata unei femei este amenintata de sarcina sau de nasterea copilului”?

29a. Sunt rare cazurile cand avortul este necesar pentru a salva viata mamei.

29b. Cand doua vieti sunt amenintate si numai una poate fi salvata, medicul trebuie sa o salveze.

29c. Avortul pentru salvarea vietii mamei si avortul pentru salvarea sanatatii mamei de obicei nu inseamna unul si acelasi lucru.

29d. Avortul pentru salvarea vietii mamei era legal in SUA si inainte de legalizarea avortului si ar continua sa fie la fel daca avortul ar deveni ilegal din nou.

 

  1. „Ce puteti spune despre o femeie al carui copil nenascut este diagnosticat ca fiind deformat sau cu handicap”?

30a. Diagnosticul medicului uneori poate fi gresit.

30b. Diformitatea copilului este adesea minora.

30c. Testele medicale pentru diformitate ar putea cauza la fel de multe probleme ca cele pe care le detecteaza.

30d. Copiii handicapati sunt adesea fericiti, pretuiti si de obicei sunt fericiti ca sunt traiesc.

30e. Copiii handicapati nu sunt poveri sociale, iar oamenii destepti si „normali” nu sunt intotdeauna resurse sociale.

30f. Utilizarea unui limbaj dezumanizant ne-ar putea schimba gandirea, nu si natura sau valoarea copilului.

30g. Societatea noastra este ipocrita in atitudinea ei fata de copiii cu handicap.

30h. Efectele psihice adverse ale avortului sunt semnificativ mai traumatizante  pentru femeile care avorteaza din cauza handicapului copilului.

30i. Argumentele pentru omorarea copilului nenascut cu handicap sunt valabile numai daca ele se aplica si omorarii oamenilor cu handicap deja nascuti.

30j. Avorturile datorate handicapurilor probabile lasa lumea fara fiinte umane unice care ar contribui  semnificativ la dezvoltarea societatii noastre.

30k. Avorturile din cauza imperfectiunilor copilului nu au nici o limita logica. Acestea vor conduce la bebelusii-medicament, produse comerciale pentru a fi crescute si vandute, ceea ce va insemna ca alti oameni vor fi facuti inferiori si „buni de aruncat”.

  1. „Ce spuneti despre o femeie care este insarcinata din cauza violului sau a incestului?”

31a. Sarcina din cauza violului este destul de rara, si, cu tratament adecvat, poate fi prevenita.

31b. Violul nu este niciodata greseala copilului; cel vinovat, nu cel inocent, trebuie pedepsit.

31c. Violenta avortului este similara cu violenta violului.

31d. Avortul nu aduce vindecare victimei violului.

31e. Un copil este un copil, indiferent de circumstantele conceperii sale.

31f. Ce spuneti despre oamenii nascuti deja, care sunt „produse ale violului”?

31g. Toate argumentele privind copiii conceputi prin viol sunt valabile si in cazul copiilor conceputi prin incest.

GANDURI DE FINAL PRIVIND CAZURILE DIFICILE

  1. Nici o circumstanta adversa pentru o fiinta umana nu schimba natura si valoarea unei alte fiinte umane.
  2. Legea nu trebuie sa se sprijine pe cazuri de exceptie. 

PARTEA VI:  

ARGUMENTE DESPRE CARACTERUL OAMENILOR PRO-VITA

  1. „Oamenii impotriva avortului sunt atat de cruzi incat insista sa arate imagini hidoase cu copii morti prin avort”.

32a. Ceea ce este hidos nu este imaginea, ci realitatea pe care o prezinta aceste imagini.

32b. Imaginile ne pun la incercare refuzul ororilor avortului. Daca ceva este prea oribil ca sa-l poti privi, probabil ca este si prea oribil ca sa-l poti accepta.

32c. Nimic nu poate fi mai relevant intr-o discutie despre un subiect anume, decat imaginile veridice si adevarate.

32d. Pozitia pro-alegere (pro-choice) este cruda, nu pozitia pro-vita.

  1. „Sustinatorii pro-vita nu se preocupa de soarta femeilor si nici nu se preocupa de copii, o data ce acestia se nasc. Ei nu au dreptul sa vorbeasca impotriva avortului daca nu vor sa se preocupe de acesti copii”.

33a. Sustinatorii vietii sunt implicati activ in ingrijirea femeilor in criza de sarcina si in cazurile situatiilor dificile de crestere a copiilor.

33b. Sustinatorii vietii sunt implicati activ in sustinerea copiilor „nedoriti” si a altor „cu nevoi” din societate.

33c. „Prestatorii serviciilor de avort” nu ofera sustinere femeilor care aleg avortul.

 

  1. „Cei impotriva avortului sunt o adunatura de barbati care le spun femeilor ce sa faca”.

34a. Nu exista nici o diferenta substantiala privind diferenta dintre punctele de vedere  ale barbatilor si femeilor  privind avortul.

34b. Unele sondaje de opinie arata ca mai multe femei decat barbati se opun avortului.

34c. Marea majoritate a celor implicati in munca pro-vita sunt femei.

34d. Daca barbatii ar trebui inlaturati in problema avortului, ar trebui inlaturati din ambele tabere.

34e. Barbatii sunt indreptatiti sa ia pozitie asupra avortului.

34f. In organizatiile pro-vita sunt mult mai multe femei decat in organizatiile pro-avort.

34g. Dintre femeile care au facut un avort, mult mai multe sunt activiste pro-vita decat pro-avort.

  1. „Cei impotriva avortului vorbesc despre sanctitatea vietii umane, desi sunt in favoarea pedepsei capitale”.

35a. Nu toti sustinatorii vietii sunt in favoarea pedepsei capitale.

35b. Pedeapsa capitala isi trage radacinile din respectul fata de viata umana nevinovata.

35c. Este o mare diferenta dintre pedepsirea unui criminal condamnat si omorarea unui copil nevinovat.

  1. „Fanaticii anti-avort incalca legea, sunt violenti si incendiaza clinicile”.

36a. Prezentarea de catre mass-media a nesupunerii civice a sustinatorilor vietii adesea nu seamana cu realitatea faptelor.

36b. Nesupunerea civica nu trebuie condamnata, fara a intelege motivele care stau in spatele sau.

36c. Nesupunerea civica pasnica este in concordanta cu convingerea ca copiii nenascuti sunt fiinte umane.

36d. Protestele pro-vita sunt neviolente, iar atunci cand s-au iscat violente, acestea au fost comise de catre angajatii clinicilor sau oamenii de paza ai acestora.

36e. Violenta si incendierea clinicilor au loc foarte rar si niciodata n-au fost facute sau revendicate de organizatii  pro-vita.

  1. „Cei impotriva avortului distorsioneaza faptele si recurg la emotii pentru a minti publicul”.

37a. Faptele in sine fac din avort o problema emotionala.

37b. Nu e vorba de pozitia pro-vita, ci despre pozitia pro-alegere care se bazeaza pe emotii mai mult decat pe adevar si logica.

37c. Pozitia pro-vita se bazeaza pe fapte si documente, precum si pe dovezi empirice, pe care multi sustinatori ai avortului le ignora sau le distorsioneaza.

37d. Miscarea pro-alegere ii ia in deradere frecvent si ii pune in umbra pe sustinatorii vietii si agenda acestora.

37e. Miscarea pro-alegere, de la inceputurile sale, a mintit si a exploatat femeile, inclusiv „Roe” din procesul Roe vs. Wade si „Doe” din Doe vs. Bolton.

  1. „Organizatiile pro-avort se ascund dupa paravanul familiei, in timp ce organizatii ca Planned Parenthood sunt cu adevarat pentru familie, deoarece ajuta la planificarea familiei.

38a. Impunerea de catre miscarea pro-alegere a „planificarii familiale” la adolescenti a contribuit substantial la numarul mare de sarcini la adolescente din prezent.

38b. Prin opozitia sa la instiintarea si consimtamantul parental privind avortul la minore, Planned Parenthood a subminat constant valoarea si autoritatea familiei.

38c. Planned Parenthood obtine venituri uriase de pe urma convingerii femeilor sa faca avort.

38d. Planned Parenthood a fost direct implicata in scandalurile de trafic cu organe de copii din SUA.

38e. Dupa cum demonstreaza cazul lui Becky Bell, miscarea pro-alegere poate distorsiona si exploata tragedii familiale pentru a-si promova agenda.

38f. Planned Parenthood, miscarea pro-alegere (pro-choice), si mass-media ignora tragediile din familiile, tragedii neincluse  in agenda lor.

REZUMATUL ARGUMENTELOR 

  1. „Ultimele trei decenii de drept la avort au ajutat societatea noastra sa devina un loc ideal de trai”.

39a. Avortul a lasat goluri cumplite in societatea noastra.

39b. Avortul ne-a transformat intr-o natiune de schizofrenici in legatura cu copiii nostri.

39c. Avortul este un holocaust modern la care suntem complici si care genereaza o violenta fara egal.

39d. Avortul ne duce intr-o directie de unde nu mai exista cale de intors.

39e. Avortul ne-a proiectat intr-o „minunata lume noua” a pesticidelor umane.

39f. Avortul a dus la un subiectivism moral total in care suntem inclinati sa justificam cat de etic este tot ceea intentionam sa facem. 

Traducere si adaptare: Asociatia Provita Media, Bucuresti, cu acordul Eternal Perspectives Ministries.

Argumente provita©Asociatia Provita Media 2009

 

Varia

Leave a Reply