| Institutul Naţional de Cancer din SUA recunoaşte că avortul creşte riscul de cancer mamar, dar de ce nu spune acest lucru femeilor ? |
|
|
|
|
Studiul, condus de către Jessica Dolle şi Centrul de Cercetare a Cancerului „Fred Hutchinson”, a descoperit nu numai că anticoncepţionalele orale sunt o cauză probabilă a cancerului mamar la femeile sub 45 de ani, dar conţinea de asemenea concluzii ale cercetătorilor Institutului Naţional de Cancer din SUA că avortul creşte riscul cancerului mamar cu 40%. Studiul includea avortul într-o listă de „factori cunoscuţi şi suspectaţi” ai cancerului mamar. Studiul a fost citat de către Louise Brinton de la Institutul Naţional de Cancer, care, spun criticii, a fost organizatorul-şef al unui colocviu al INC, în 2003, pe problema legăturii dintre cancer mamar şi avort, colocviu care a asigurat în mod fals femeile că lipsa legaturii dintre cancer mamar si avort a fost „bine stabilită”. Brinton lucrase anterior, în 1996, la un studiu despre femei, care a concluzionase că există un risc al cancerului mamar, după avort, de 20-25%, după cum susţine Coaliţia Avort/Cancer Mamar (Coalition on Abortion/Breast Cancer). Preşedintele coaliţiei Karen Malec a declarat că „deşi studiul a fost publicat în urmă cu 9 luni, organizaţii ca INC, Societatea Americană pentru studierea Cancerului, Fundaţia Susan G. Komen pentru Vindecare (Susan G. Komen for the Cure) şi alte organizaţii de strângere de fonduri în scopul cercetării, tratării şi informării privind cancerul mamar, n-au depus niciun efort de a reduce cancerul mamar prin atenţionarea femeilor la nivel naţional”. „Evident, mai multe femei vor muri de cancer, dacă INC nu-şi va face datoria de a avertiza despre riscul [contraceptivelor orale] şi al avortului şi dacă fondurile guvernamentale vor fi folosite pentru a acoperi avortul şi contracepţia, ca parte a cheltuielilor de îngrijire a sănătăţii.” (TheUnchoice.com, 22 ianuarie 2010)
|
||||
| Ultima actualizare ( joi, 28 ianuarie 2010 12:54 ) | ||||



Un studiu despre legătura dintre contracepţie şi cancerul mamar, publicat în aprilie 2009, include, de asemenea, o presupunere a cercetătorilor Institutului Naţional de Cancer (INC) din SUA că avortul creşte riscul cancerului mamar cu 40%. Totuşi, apărătorii drepturilor femeilor se întreabă de ce grupruile de cercetare importante şi grupurile de informare şi sprijin al victimelor cu cancer mamar încă nu le spun femeilor despre acest risc?